آن سوی علم
نوشته شده توسط : ميلاد _ آقاي گوران

با اختصاص بودجه سالانه 465 میلیون دلاری

نسل دوم مخوف ترین جنگنده دنیا در راه است !

چاپ فرستادن به ایمیل

قابلیت های فنی هواپیمای اف 35، دولتمردان آمریکایی را مجاب کرد که با اختصاص بودجه سالانه 465 میلیون دلاری، به فکر ساخت نسل دوم این جنگنده بیفتند.

قابلیت های فوق العاده جنگنده های اف 35 که به عنوان پیشرفته ترین هواپیمای نظامی دنیا شناخته می شوند سرانجام توانست سیاستمداران دولت آمریکا را مجاب کند که بودجه ای بالغ بر 465 میلیون دلار در سال را به شرکت های رولز رویس و جنرال الکتریک اختصاص دهند تا این شرکت ها بتوانند بر روی طرح نسل دوم موتورهای این هواپیمای جنگی کار کنند.

اختصاص این بودجه از سوی دولت اوباما در حالی صورت می گیرد که آمریکا دچار رکود اقتصادی شدید بوده و از طرف دیگر رابرت گیتس، وزیر جنگ این کشور نیز این طرح را غیر ضروری عنوان کرده است!

موتورهای فعلی جنگنده اف 35 که برای دولت آمریکا در حدود 3 هزار میلیون دلار هزینه داشته است، پیچیده ترین سازه هوایی ساخت دست بشر است که در 30 سال اخیر طراحی شده اند.

از دیگر قابلیت های این موتورها که اف 35 را تبدیل به سریع ترن هواپیمای نظامی دنیا کرده است، سیستم گردشی نیروی محرکه است که این امکان را به خلبان می دهد که در حداکثر سرعت، در کمترین زمین و در دایره ای با قطر فقط 100 متر به شکل 180 درجه تغییر جهت دهد که برای هواپیماهای نظامی تاکنون بی سابقه بوده است.

همچنین این موتورها خلبان اف 35 را قادر می سازد که در زمانی کمتر از 20 ثانیه و با سرعتی بالغ بر 1600 کیلومتر بر ساعت، به بالاترین ارتفاع ممکن اوج بگیرند و به دور از رادارها به انجام عملیات نظامی خود بپردازند.

قابلیت های گوناگون این هواپیما باعث شد که ارتش آمریکا سفارش ساخت حدود 260 فروند از این نوع هواپیما را دریافت کند، اما دولت این کشور به دلایل امنیتی تمام این سفارش ها را رد کرد و پیشنهاد جایگزینی این هواپیما با اف 22 را ارایه داد.

گفتنی است، پرونده مربوط به ساخت نسل دوم موتورهای جنگنده های اف 35 از زمان ریاست جمهوری جرج بوش گشوده شد و تاکنون نیز ادامه دارد.




:: بازدید از این مطلب : 599
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 اسفند 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

/weblog/file/img/m.jpg
سهند دریابار در تاریخ : 1391/2/26/2 - - گفته است :
خیلی مسقره است

/commenting/avatars/avatar01.jpg
ارش نوروزی در تاریخ : 1391/2/26/2 - - گفته است :
ایشششششششششششششششششششششششششششش شششششششششششششششششششششششششششششش ششششش:


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: